Bun venit in Comuna Cârţa, judetul Sibiu!

Secretar

MANITIU LIVIA

SECRETAR DELEGAT

Potrivit prevederilor legale cuprinse in Legea nr. 215 din 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, fiecare unitate administrativ-teritoriala si subdiviziune administrativ-teritoriala a municipiilor are un secretar salarizat din bugetul local.

      Secretarul comunei, orasului, municipiului, judetului si al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiilor este functionar public de conducere cu studii superioare sau administrative. Secretarul se bucura de stabilitate in functie.

      Perioada in care persoana cu studii juridice ocupa functia de secretar, precum si functii de conducere din aparatul propriu de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale/subdiviziunii administrativ-teritoriale constituie vechime in specialitate.

      Secretaru unitatii administrativ-teritoriale nu poate fi membru al unui partid politic, sub sanctiunii destituirii din functie.

      Secretarul unitatii administrativ-teritoriale nu poate fi sot, sotie, sau ruda de gardul intai cu primarul sau viceprimarul, respectiv cu presedintele sau vicepresedintentele consiliului judetean, sub sanctiunea eliberarii din functie.

      Secretarul unitatii administrativ-teritoriale indeplineste urmatoarele atributii:

      a)avizeaza, pentru legalitate, dispozitiile primarului si ale presedintelui consiliului judetean, hotararile consiliului local, respectiv ale consiliului local

      b)paticipa la sedintele consiliului local, respectiv ale consiului judetean

      c)asigura gestionarea procedurilor administrative privind relatia dintre consiliul local si primar respectiv consiliul judetean si presedintele acestuia, precum si intre acestia si prefect

      d)organizeaza arhiva si evidenta statistica a hotararilor consiliului local si a dispozitiilor primarului, respective a hotararilor consiliului judetean si a dispozitiilor presedintelui consiliului judetean

      e)asigura transparenta si comunicarea catre autoritatile, institutiile publice si persoanele interesate a actelor prevazute la lit. a), in conditiile Legii nr. 544/2001 privind liberal acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare

      f)asigura procedurile de convocare a consiliului local, respectiv a consiliului judetean si efectuarea lucrarilor de secretariat, comunica ordinea de zi, intocmeste procesul-verbal al sedintelor consiliului local, respectiv ale consiliului judetean, si redacteaza hotararile consiliului local, respective ale consiliului judetean

      g)pregateste lucrarile supuse dezbaterii consiliului local, respectiv a consiliului judetean, si comisiilor de specialitate ale acestuia

      h)alte atributii prevazute de lege sau insarcinari date de consiliul local, de primar, de consiliul judetean sau de presedintele consiliului judetean, dupa caz.

      Secretarul unitatii administrativ-teritoriale va comunica in termen de 30 zile de la data decesului unei persoane, camerei notarilor publici in a carei circumscriptie teritoriala defunctul a avut ultimul domiciliu, o sesizare pentru deschiderea procedurii succesorale sub sanctiunea disciplinara si contraventionala a persoanei responsabile, in condiile legii.

Comments are closed.